2022-2027 yillarga mo'ljallangan eksport strategiyasi

Sanoat / hudud nomi

 

Xulosa (hozirgi holat tavsifi)

• korxona tavsifi (tarmoq, hudud);

• korxonalar soni va ixtisoslashuvi;

• ishlab chiqarilgan mahsulotlar nomenklaturasi;

• ishlab chiqarish quvvatlari (jismoniy hajmlarda, AQSh dollari ekvivalentida);

• Mahalliylashtirish darajasi.

• Ishlab chiqarish rentabelligi, shu jumladan. eksport qismi;

• reklama xarajatlari (umumiy xarajatlar ulushi);

• Xalqaro sertifikatlarning mavjudligi;

• O'zbekiston bozoridagi ulush;

• yangi turdagi mahsulotlar ishlab chiqarishni o'zlashtirishga qaratilgan investitsiya loyihalari amalga oshirildi, shu jumladan. eksportga yo'naltirilgan;

• eksport hajmi va assortimenti;

• eksport hajmidagi eksport ulushi;

• transport xarajatlari (%);

• soliq va bojxona imtiyozlarining mavjudligi (mahalliylashtirish dasturi, Prezidentning individual qarorlari va boshqalar);

• kreditlarning mavjudligi;

• ishlab chiqarilgan mahsulotning chet el valyutasida qoplanishi;

 

2022-2027 yillarga eksport salohiyatini baholash

• ishlab chiqarish salohiyati;

• amalga oshirilgan investitsiya loyihalari;

• Ilmiy-texnik salohiyat;

• kadrlar salohiyati;

• tashqi savdo infratuzilmasining mavjudligi;

 

Bozor holati (qisqacha sharh)

 

• Shu kabi mahsulotlarni ishlab chiqaruvchi yirik davlatlar;

• jahon eksporti va importi tarkibi (dunyoning qaysi davlatlari asosiy ishlab chiqaruvchilar va nima uchun, qaysi davlatlar asosiy iste'molchilar va nima uchun);

• maqsadli iste'molchilarni, ishlab chiqarish tannarxini, resurslarning mavjudligini aniqlash;

• Jahon talabining tendentsiyalari – energiya tejovchi texnologiyalarni rivojlantirish, suv iste’molini tejash, axborot va raqamli texnologiyalar va boshqalar bilan bog‘liq iste’molni kamaytirish yoki oshirish;

• Etakchi brendlar va yetakchilik sabablari – bular transmilliy korporatsiyalar brendlari, uzoq tarix va klassik an’analarga ega brendlar, mamlakat imijidan foydalanadigan brendlar, innovatsion kompaniyalar brendlari, yirik global chakana savdo tarmog‘i kompaniyalari brendlari, franchayzing kompaniyalari brendlari bo‘lishi mumkin;

• Jahon bozorida sotish amaliyoti - savdo birjalari, savdo uylari, franchayzing, resellerlar va boshqalar orqali sotish;

 

Import tahlili

 

• Jahon importi (asosiy iste'molchilarni aniqlash);

• an'anaviy savdo bozorlari;

• istiqbolli sotish bozorlari;

• bozorlarning prognoz ko'rsatkichlari;

• eksport salohiyatini baholash (asosiy tashqi savdo hamkorlari importida O‘zbekiston mahsulotlarining ulushini aniqlash va uni oshirish bo‘yicha amaliy choralar ko‘rish);

 

Bozorlar

 

• An'anaviy:

• Bozor hajmi, o'sish prognozi;

• Bozor ishtirokchilari (asosiy yetkazib beruvchi mamlakatlar, taqdim etilgan kompaniyalar va brendlar, ularning bozordagi ulushi);

• Narx konyunkturasi;

• tovarlarga qo'yiladigan talablar (standartlarga muvofiqligi, markalash, qadoqlash va boshqalar);

• Bozorga kirish shartlari (tarif va tarifsiz choralar).

• Istiqbolli:

• Bozor hajmi, o'sish prognozi;

• Bozor ishtirokchilari (asosiy yetkazib beruvchi mamlakatlar, taqdim etilgan kompaniyalar va brendlar, ularning bozordagi ulushi);

• Narx konyunkturasi;

• tovarlarga qo'yiladigan talablar (standartlarga muvofiqligi, markalash, qadoqlash va boshqalar);

• Bozorga kirish shartlari (tarif va tarifsiz choralar).

 

 

Bozor ishtirokchilari va potentsial raqobatchilar

 

• bozor ishtirokchilarining tahlili;

• eksport mamlakatida nufuzli hamkorlarning mavjudligi;

• ishlab chiqaruvchidan iste'molchiga tarqatish zanjirining tavsifi;

 

2022-2027 yillar uchun marketing strategiyasi

 

• Ichki omillar

• Mahsulot tannarxining pasayishi;

• ishlab chiqarishni mahalliylashtirish darajasini oshirish;

• ishlab chiqarilayotgan mahsulotlar sifatini oshirish va xalqaro standartlarga javob beradigan sifat menejmenti tizimlarini joriy etish;

• Brendning shakllanishi va rivojlanishi.

• Tashqi omillar

• mahsulotlarni tashqi bozorlarda ilgari surish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar ishlab chiqish;

• transport xarajatlarini optimallashtirish;

• Xalqaro ixtisoslashtirilgan yarmarka va ko‘rgazmalarda ishtirok etish;

• O‘zbekiston Respublikasining xorijdagi diplomatik vakolatxonalarida mavzuli taqdimotlar va brifinglar o‘tkazish;

• Savdo bozorlarida reklama kampaniyalarini tashkil etish;

• Internetda veb-saytlar yaratish va reklama qilish.

 

2022-2027 yillarda tashqi savdo infratuzilmasini takomillashtirish bo‘yicha takliflar

 

 

• Savdo vakolatxonalari;

• savdo uylari;

• ko'rgazma zallari va ixtisoslashtirilgan do'konlar;

• Logistika markazlari;

• Diler va agentlik aloqalari;

• takomillashtirish bo'yicha takliflar;

• Tashqi savdo vazirligi VTKning ishtiroki.

 

2022-2027 yillarda amalga oshirilgan investitsiya loyihalari

 

• Loyihalarning tavsifi;

• kutilayotgan ishlab chiqarish (hajmi va tannarxi);

• importning prognoz ko'rsatkichlari va istiqbollarini aniqlash;

 

Cheklovlarni tahlil qilish

 

• Hozirgi holat;

• Mavjud qiyinchiliklar;

• Takliflar;

• Amalga oshirish mexanizmi;

• Kutilayotgan natijalar.

 

2022-2027 yillarga mo'ljallangan maqsadli ko'rsatkichlar
 

• Ishlab chiqarish prognozi, yillar bo'yicha:

• an'anaviy mahsulotlar;

• Yangi mahsulotlar.

• Yillar bo‘yicha eksport prognozi:

• an'anaviy mahsulotlar;

• Yangi mahsulotlar.